Sunday 27 November 2011

Salam Maal Hijrah


Salam Maal Hijrah dari Kiteorang berdua~


Quoted from a website:

The meaning of Maal Hijrah in English is migration. On this day, Muslim remember Nabi Muhammad S.A.W migrate from Mekkah to Madinah on the year 622 A.D. Besides, Maal Hijrah also mean changes from bad to good side and can be said as starting point and evaluate inner-self on self achievement.

Awal means begining in English and Muharram is the first month of muslim calender. In another words, this is the first day in Muslim calendar. Therefore, this is also the new year for all Muslim.

Credit : LibraryNet


Di kelapangan yang ada ni, aku nak mengucapkan Salam Maal Hijrah kepada semua yang mengenali aku. Aku tau Malaysia cuti hari isnin sedangkan aku di negara orang ni tengah pulun abis-abisan pergi class. Ye la exam da dekat, banyak benda nak kena catch-up. Huh~

So sempena Maal Hijrah, Kak Timah telah mengadakan satu kenduri kecil-kecilan sambil menyambut hari jadi anak dia. Macam biasa, aku dengan wife adalah regular customer. Kiteorang takkan lepaskan peluang if ada makan-makan free ni =P


Segala jenis macam makanan ada kat sini. Dari makanan jenis malaysia sampai la makanan jenis korea. Hahahah!

Tapi yang paling special bagi aku adalah ini!

Roti Jala!!

Memang terbaek! Favourite aku nih! disebabkan lama tak jumpa roti jala, aku ambil sebundle terus. Kira reserved terus la.

Hahahaahahha!


Ni adalah birthday girl, yang tengah-tengah tu. (hik hik Headband LadyBird~)

Satu hari kiteorang dekat rumah Makcik Timah, memang happening. Ramai sungguh Malaysian dekat sini and semua baik-baik belaka.

Kagum Kagum

Tengah syok-syok aku makan, tiba-tiba aku ternampak sorang budak ni. Puh! memang cute gila-tahap-gaban~

Aku sempat ambil gambar dia dengan phone aku. Ni ha dia~


Snow White with her "Apple"

Budak-budak sekarang, memang hebat~

Hmm~ tak puas ek tak dapat tengok muka. Haa ni aku letak gambar dia masa dia pandang budak lain. Hebat bukan?

Nama dia Aina. Ayah dia omputih, mak dia orang melayu, dapat anak memang superb!

Gred-A!


Kepada semua umat Islam, aku and wife mengucapkan Salam Maal Hijrah. Semoga penghijrahan kami ke negara orang ini membawa keberkatan.

Amin~




No comments:

Post a Comment