Wednesday 16 November 2011

Imperial College, Gah diMata Dunia!

TAHNIAH MALAYSIA!

Aku dapat good news yang Malaysia menang lawan Indonesia masa aku dalam class. Sempat terjerit kejap tapi kaver konon-konon batuk.

Anyway! Congratz Malaysia!

1-0 pon jadila~ Macam kawan aku cakap "It doesnt matter how your player play, the important thing is that they win and you lose!"

Nice!

Hahahahaha!

Ok second good news is adik perempuan aku yang amek UPSR dapat 4A, 1B. Bagi aku hebat la tu sebab tengok kat die yang selalu main fesbuk, pastu macam tak belajar, tapi dapat 4A.

Anyway, Tahniah jugak kat Dyna! Pasni boleh belajar rajin-rajin lagi~

OK enough with that, disebabkan berita tu, aku macam tergerak nak "show-off" sikit universiti aku.

So hari ni aku nak post live feed photos from school. Maybe ramai yang tahu Imperial College London is one of the best University in the world, and aku memang cari pasal masuk sini. Hahahah! Met one friends at Surau, dia amek Masters in Nuclear, also malaysian, pun cakap benda yang same cam aku "apesal cari pasal masuk sini~"

Anyway, ilmu tu keperluan, selagi ada nyawa, timba lah ilmu sebanyak mungkin. Eceh~

Ok aku start dengan school aku, ni Skempton Building. Bangunan ni old-school sket, ye la bangunan lama kan. So every lecture yang aku masuk, semua akan relate dengan building ni, aku tatau ape pasal, maybe ade history disebaliknya.

Skempton Building. Being named after the late Sir Alec Skempton. Father of Soil Mechanics.


Sini lah semua kelas untuk civil engineering di jalankan. Dari undergrad sampai la ke phD. Equipment semua lengkap. Siap boleh control temperature tu dalam lab, memang keWL~ gila.


Structure Lab. Macam gudang pun ada.

Class dorang macam biasa je, ade jenis macam dewan kuliah, ada macam hall, tapi semua class boleh handle about 50 students at once. And this year, they got 52 Post-Grad students that came from all over the world! but majority is Greece. They are great and brilliant. Superbly! and of course perempuan dorang seksi~ (bagi aku la, tatau la bagi orang lain camne)



Ni time presentation. Sekali present, 8 to 9 person present. Each person got 1minit untuk present, memang macam roket la masing-masing cakap. So aku da tak berapa nak paham, aku snap satu pic. Owh mamat yang tinggi tu, memang tinggi gila! Dia masuk class kena tunduk kepala, if not, memang *dush* la~

Kita pusing-pusing lagi Skempton Building, ok bawah ni adalah gambar dewan kuliah size mini dorang, gambar dewan kuliah size besar aku tak sempat nak snap sebab masa tu ada class. Yang ni pun ada class gak, tapi lecturer tak masuk lagi, boleh nampak aku tengah bersenang-lenang main internet. Owh sini WiFi every where~ so dalam jamban pun ada internet.


Mini Lecture Hall (Dynamic Class)

Sekarang kita berjalan pula ke foyer dorang. Gambar bawah ni adalah foyer and also connection between all engineering building. Yang biru tu adalah bangungan Building and Construction, depan tu Electrical, belakang aku ni bangunan Mechanical, sebelah kanan aku tak pasti, Business maybe. Aku jarang lepak foyer ni sebab malas nak berjalan dari skempton building.


Foyer


Ni adalah Queen's Lawn. Masa musim panas or cuaca agak panas, padang ni akan penuh dengan students untuk lunch termasuk la aku. Janggal jugak masa nak makan duduk bersila atas rumput, tapi siap ada yang tido lagi. So mase ni da takde orang sebab suhu semakin menurun, masing-masing lari masuk building.


Ni pulak adalah Queen's Tower. Hmm i dont know about the history of this tower.

Ni adalah tempat lepak aku. Sambil-sambil makan lunch, sambil-sambil cuci mata. Ngadap aku tu adalah Central Library and sebelah kanan ni adalah cafe. Tapi aku tak pernah makan kat situ, bawak bekal. Saving beb!


Tu je la kot yang aku sempat buat untuk hari ni. Aku rase masa sekarang berlalu dengan sangat pantas. Sedar-sedar esok da jumaat. Aiseh! gerun beb.

So aku tamatkan cerita hari ni dengan gambar Kad Matriks aku.

hahahahah!


Biar bulat, asal bergaya~


No comments:

Post a Comment