Thursday 24 November 2011

Friday Night

study~



When it comes to Friday night, aku akan tersenyum lebar.

Hari Khamis adalah hari favourite aku.

Antara sebab-sebabnya adalah:

1) class Prof.Burland which is salah seorang yang paling berpengaruh dalam soil mechanics and this is his last year teaching us. He will be retired next year at age 74. Nice chap~ very nice.

2) sebab aku takda class hari jumaat. Hahahaha so aku ada extra satu hari untuk mentelaah.


Sekarang ni da pukul 321am, aku still kat meja ngadap buku & siapkan tutorial. Memang impact dari Imperial ni sangat mengagumkan.

So untuk aku dapat bertahan sampai sekarang ni, dua gelas nescafe aku da layan~ kedua-duanya set besar!

Tapi itulah dia. Hidup sebagai pelajar di negara orang. Kita kena pandai adapt dengan keadaan.

Keadaan aku sekarang agak huru hara, winter test da makin dekat, so kena struggle sikit, buat short notes sikit, pahamkan mana yang tak paham.

Tapi insyaALLAH, if kita da usaha, tawakal je pastu. Ingat semua, doa tu penting. Usaha pun penting.

Untuk mengelakkan takde topic, so aku stop study jap untuk buat blog.

Owh ada berita mengejutkan dari ayah aku. Agak sedih sebab aku jauh. Cerita dia camni, Ayah aku dengan adik lelaki aku yang tengah ambil SPM tu nak cuci pintu kaca dalam toilet ayah aku, pintu kaca tu untuk separate tempat mandi and tempat kering.

So ayah aku dengan adik aku ni da semangat nak cuci pintu ni, baru nak start cuci, or da start cuci, pintu kaca tu pecah sejuta (tempered glass so brittle and tend to break into millions pieces, so careful people).

style tempered glass kalau pecah~


So adik aku ni tengah pegang pintu tu, mengikut cakap ayah aku, pintu tu pecah tiba-tiba. So tangan adik aku ni agak teruk jugak la, nasib baik tak kena muka. Maybe dia cuba nak halang dari kaca kena ayah aku kot, sebab tu dia banyak kena. And Alhamdulillah, ayah aku just luka-luka kecil, melecet sikit-sikit kat kaki.

Yang buat aku lagi sebak, adik aku tu tengah ambil SPM, da tu camne dia nak jawab peksa nanti? So aku pun tanya dia :

Aku : acik, tangan luka tu camne nak jawab SPM?

Adik aku : owh takde pape sangat, da sapu ubat. Exam tinggal lagi 2 paper je, khamis depan, sempat sembuh ni.

Aku : hmm~ ok ok. Jaga kesihatan tu elok-elok.


Haish! duduk jauh kan, dapat tengok dari gambar je la. Sedih tak dapat nak tolong.

So kepada semua, hati-hatilah masa handle tampered glass. Macam-macam leh jadi.

Ok lah! Aku nak sambung study~

Chow-chin-chow!

No comments:

Post a Comment