Monday 19 September 2011

Level 1-0 : Introduction

Assalammualaikum!

Olrait! Blog ini akan mengisahkan perjalanan hidup aku di negara orang yg pertama kali aku jejaki. Cita-cita dari zaman sekolah sudah hampir tercapai.

"AKU INGIN BELAJAR DI NEGARA ORANG DAN MENIMBA ILMU SEBANYAK MUNGKIN!"

Kisahnya bermula selepas tamat universiti. Aku menghabiskan 5 tahun setengah untuk mendapatkan segulung ijazah dan alhamdulillah, hasil berkat usaha dan doa dari parents, aku berjaya menghabiskannya dengan cemerlang.

Convocation Day
Ni gambar aku dgn wife aku, tp masa ni belum kahwin lagi... hahahhaha so kiteorg grad sama-sama.

Then, bermulalah kehidupan aku sebagai seorang jurutera di salah sebuah syarikat engineering consultant di KL. Selama 2 tahun di sana, banyak ilmu yang telah diperturunkan kepada aku dan banyak juga ilmu-ilmu yang aku dah serap dari senior-senior kat situ. And to be frank, environment tempat aku kerja sangatlah best! semua macam memahami, then masing-masing rapat. So masa nak keluar dari Company tu sebab nak sambung belajar, ada gak la rasa sebak di dada. Anyhow! this is the path that i choose, so kena la terima dengan hati terbuka.

The Intermark
So this is the view from my office, at 24th floor The Intermark, unfortunately, kiteorg kena pindah office ke tempat lain.. hahahhaha gambar office baru tak sempat ambil sebab dah nak berenti :-P

Sambil-sambil kerja, aku cuba apply masters study kt uni-uni oversea, and lucky me, i've been accepted untuk sambung masters di Imperial College London.



Mata bersinar-sinar masa dapat Offer Letter ...... Then sampai pulak invoice... Stated the amount of fees that i need to pay. And the fees are 2 times higher than other uni.

£23,000

Hoh!! Terbeliak mata O_O

Ok sedikit ketar-ketar sebab duk pikir camne nk bayar fees. Diskus sikit dengan ayah, uncles, aunties, sepupu sepapat, and conclusionnya....

AKU TAK DAPAT SAMBUNG BELAJAR!

So aku terus email Registry IC cakap yang aku tak dapat nak bayar fees. Fullstop!

Then, few days after berkabung sebab sedih tak dapat pergi London, aku received email from Mrs. Tarmis Barden, Registry for Civil and Environmental Engineering saying that, my application has been deferred to next semester intake, we hope to see you next year (2011).

Woooo!!!

Then bermulalah journey aku mencari sumber-sumber kewangan untuk sambung belajar.

To be continue.......... ^_^

2 comments: